تاثیر بیوتین بر رشد مو

تاثیر بیوتین بر رشد مو

بیوتین یک ویتامین محلول در آب است که بخشی از خانواده ویتامین B است. همچنین به عنوان ویتامین H شناخته می شود.

بدن شما برای کمک به تبدیل برخی مواد مغذی به انرژی به بیوتین نیاز دارد. همچنین نقش مهمی در سلامت مو ، پوست و ناخن های شما دارد.

اگر بیوتین کافی دریافت نمی کنید ، ممکن است دچار ریزش مو یا بثورات قرمز پوستی شوید. با این حال ، کمبود نادر است.

در بیشتر موارد ، بیوتین دریافتی از رژیم غذایی کافی است تا بتوانید از فواید سلامتی آن بهره مند شوید.

هنوز هم ، بسیاری از افراد به امید داشتن مزایای اضافی ، مصرف خود را افزایش می دهند.

 

اثر بیوتین برای رشد مو

 

کراتین یک پروتئین اساسی است که مو ، پوست و ناخن های شما را تشکیل می دهد. واضح است که بیوتین زیرساختهای کراتینه بدن شما را بهبود می بخشد.

اما فراتر از آن ، محققان واقعاً مطمئن نیستند که نقش بیوتین در مراقبت از پوست یا مو چیست.

تحقیقات در مورد اثرات بیوتین بر رشد مو بسیار پراکنده است. تا به امروز ، تنها شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد افزایش مصرف بیوتین ممکن است به رشد مو کمک کند.

در بررسی مطالعات – مانند دو مورد ارائه شده در زیر – شواهد بی نتیجه هستند که بیوتین بر رشد

مو تأثیر می گذارد زیرا مکمل های مصرف شده نه تنها حاوی بیوتین بلکه سایر مواد نیز هستند. بهبود رشد مو را نمی توان فقط به بیوتین نسبت داد.

به عنوان مثال ، در یک مطالعه در سال 2015 ، به زنان با موهای کم پشت یک مکمل خوراکی پروتئین دریایی (MPS) حاوی بیوتین

و سایر مواد یا یک قرص دارونما (بدون درمان فعال) دو بار در روز و به مدت 90 روز داده شد.

در آغاز و پایان مطالعه ، تصاویر دیجیتالی از مناطق آسیب دیده در پوست سر گرفته شد. موهای هر شرکت کننده نیز شسته شده و هرگونه ریزش مو شمرده می شود.

این محقق دریافت که زنانی که از MPS استفاده می کنند ، در مناطق تحت تأثیر ریزش مو رشد قابل توجهی داشته اند. آنها همچنین ریزش کمتری داشتند.

یک مطالعه معتبر منبع 2012 توسط همین محقق نتایج مشابهی را ارائه داد. شرکت کنندگان پس از 90 و 180 روز بهبود رشد و کیفیت مو را درک کردند.

 

با سایر ویتامین های گروه B برای رشد مو آشنا شوید.

 

مصرف روزانه توصیه شده

کمبود بیوتین نادر است ، بنابراین سازمان غذا و دارو داروی توصیه شده غذایی (RDA) را پیشنهاد نمی کند. RDA می تواند براساس سن ، جنس و سلامت کلی فرد متفاوت باشد.

در عوض ، متخصصان دستورالعمل های دوز زیر را توصیه می کنند. هر فرد 10 ساله یا بالاتر باید بین 30 تا 100 میکروگرم در روز دریافت کند. نوزادان و کودکان باید:

تولد تا 3 سال: 10 تا 20 میکروگرم (میکروگرم)
سنین 4 تا 6 سال: 25 میکروگرم
سنین 7 تا 10 سال: 30 میکروگرم
افرادی که باردار یا شیرده هستند ممکن است به سطوح بالاتری از بیوتین نیاز داشته باشند.

با پزشک خود در مورد مصرف روزانه مناسب خود صحبت کنید. آنها می توانند راهنمایی در مورد چگونگی افزایش ایمن دوز مصرفی شما برای ارائه حداکثر مزایا ارائه دهند.

شما می توانید میزان بیوتین توصیه شده خود را از طریق رژیم غذایی یا با مصرف مکمل بیوتین برآورده کنید.

غذاهای غنی از بیوتین برای خوردن

شما احتمالاً مقدار توصیه شده روزانه بیوتین را از غذایی که می خورید دریافت می کنید. اما اگر می خواهید میزان مصرف خود را افزایش دهید ، می توانید غذاهای غنی از بیوتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

این شامل:

گوشت اندام ، مانند کبد یا کلیه
زرده تخم مرغ
آجیل ، مانند بادام ، بادام زمینی ، و گردو
لوبیای سویا و سایر حبوبات
غلات کامل
موز
گل کلم
قارچ
گرما می تواند اثر بیوتین را کاهش دهد ، بنابراین ظروف خام یا حداقل فرآوری شده را انتخاب کنید.

میزان بیوتین ممکن است از غذایی به غذا دیگر نیز متفاوت باشد ، بنابراین حتماً اطلاعات تغذیه ای را در هر زمان ممکن بخوانید. این می تواند به شما کمک کند مواردی را که بیشترین میزان بیوتین را برای شما دارند انتخاب کنید.

 

مکمل های بیوتین

اگر فکر نمی کنید به اندازه کافی بیوتین از رژیم خود دریافت می کنید یا اگر فقط به دنبال افزایش دوز خود هستید ، مکمل ها می توانند یک گزینه باشند.

مکمل های بیوتین به صورت کپسول یا قرص بدون نسخه در دسترس هستند. می توانید در اینجا مجموعه ای عالی از مکمل های بیوتین را پیدا کنید.

اگرچه سازمان غذا و دارو مکمل های غذایی را تنظیم می کند ، مهم این است که بسته بندی را با دقت بخوانید و فقط از تأمین کننده ای که به آن اعتماد دارید خرید کنید.

اکثر افراد می توانند از مکمل های بیوتین بدون هیچ گونه اثر منفی استفاده کنند ، اما عوارض جانبی جزئی آن ممکن است. این شامل:

حالت تهوع
گرفتگی
اسهال
شما ممکن است با مصرف مکمل همراه با غذا خطر ابتلا به عوارض جانبی را کاهش دهید. مکمل ها برای همه مناسب نیستند ، بنابراین قبل از استفاده با پزشک خود صحبت کنید.

آنها می توانند در مورد خطرات و مزایای احتمالی و همچنین دوز مناسب با شما صحبت کنند. همیشه باید اطلاعات مربوط به دوز را روی برچسب دنبال کنید ، مگر اینکه پزشک خلاف آن دستور دهد.

 

سایر مزایای بیوتین

اگرچه برای ارزیابی تأثیرات آن به تحقیقات بیشتری نیاز است

رشد مو ، بیوتین چندین مزیت اثبات شده دارد.

به عنوان مثال ، بیوتین یکی از چندین ویتامین B است که از متابولیسم سالم پشتیبانی می کند. بیوتین گلوکز را از کربوهیدرات ها به انرژی بدن تبدیل کرده و به اسیدهای آمینه در انجام عملکردهای طبیعی بدن کمک می کند.

همچنین تصور می شود که بیوتین:

کاهش التهاب
عملکرد شناختی را بهبود ببخشید
به کاهش قند خون در افراد دیابتی کمک می کند
کلسترول “خوب” HDL را افزایش دهید و کلسترول “بد” LDL را کاهش دهید
درباره مزایای بیوتین بیشتر بدانید.

خطرات و هشدارها

افزودن غذاهای غنی از بیوتین به رژیم غذایی شما خطری ندارد. با این حال ، همیشه باید قبل از افزودن یک مکمل جدید به برنامه معمول خود ، با پزشک خود مشورت کنید.

بیوتین هیچ تداخل شناخته شده ای ندارد ، اما پزشک شما همچنان باید استفاده از مکمل را در کنار سایر داروهای مصرفی شما تأیید کند.

پزشک همچنین می تواند اطلاعات فردی بیشتری در مورد دوز و عوارض جانبی بالقوه ارائه دهد.

بیوتین یک ویتامین محلول در آب است ، بنابراین هر گونه بیوتین اضافی در بدن از طریق ادرار خارج می شود. این باعث می شود که یک دوز بیش از حد مصرف شود بعید است.

اگر پس از افزایش مصرف بیوتین ، بثورات پوستی غیرمعمول یا غیرمنتظره ای ایجاد کردید ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. در موارد نادر ، این نشانه ای از مصرف بیش از حد بیوتین است.

پزشک شما موارد زیر را برای تایید مصرف بیش از حد بررسی می کند:

سطح پایین ویتامین C
سطح پایین ویتامین B6
سطح بالای قند خون
کاهش تولید انسولین
اگر پزشک شما تأیید کند که بیش از حد بیوتین دریافت می کنید ، دوز توصیه شده شما را کاهش می دهد.

دیدن نتایج چقدر طول میکشد ؟

اکثر افراد تا زمانی که مصرف خود را برای چندین ماه افزایش ندهند ، هیچ مزیتی قابل توجه نخواهند دید. برای داشتن بهترین نتیجه ، باید در مصرف خود ثابت قدم باشید.

اگر مصرف خود را از طریق غذا افزایش می دهید ، باید روزانه چندین غذای غنی از بیوتین بخورید تا در واقع مقدار کافی بیوتین را بخورید تا تغییری ایجاد کند.

اگر مکمل مصرف می کنید ، مهم است که آن را روزانه مصرف کنید یا همانطور که پزشک به شما دستور داده است.

اگرچه تحقیقات محدود است ، اما مطالعات 2012Trusted Source و 2015 نشان می دهد که نتایج ممکن است در کمتر از 90 روز دیده شود.

این شامل افزایش رشد و درخشش است. تصور می شود که هرچه دوز بیشتری مصرف کنید ، نتایج بهتری خواهید داشت.

با روش های بیشتر برای رشد سریع موهای خود آشنا شوید.

حرف  آخر

اگر دچار کم پشتی یا ریزش مو هستید ، بیوتین ممکن است به رشد مجدد آن کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که افزایش مصرف بیوتین می تواند کیفیت کلی مو ، از جمله ضخامت و درخشش را بهبود بخشد.

ممکن است بیوتین مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی دریافت کرده باشید ، بنابراین در مورد بهترین گزینه با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است برخی از تغییرات غذایی یا مکمل بیوتین را توصیه کنند. حتماً از هرگونه دستورالعمل دوز مصرفی پیروی کنید.

اگر هنگام مصرف مکمل بیوتین علائم غیرمعمولی را شروع کردید ، مصرف آن را قطع کرده و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

سالمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *