رفع تیرگی زیر چشم با آلوورا

رفع تیرگی زیر چشم با آلوورا

حلقه های تیره زیر چشم زمانی ایجاد می شوند که پوست زیر چشم شما تیره تر از حد معمول باشد. این یک مسئله مشترک است که ممکن است توسط چندین عامل ایجاد شود.

انواع روش های درمانی طبیعی برای درمان و بهبود ظاهر سیاهی چشم از جمله آلوئه ورا است که اغلب به صورت موضعی استفاده می شود یا به عنوان مکمل استفاده می شود.

آلوئه ورا گیاهی استوایی است که مدتهاست به دلیل خواص دارویی مورد استفاده قرار می گیرد

برخی مطالعات نشان می دهد که آلوئه ورا ممکن است به کاهش تیرگی چشم کمک کند ، اما تحقیقات بیشتر در مورد انسان لازم است.

این مقاله به بررسی شواهد برای تعیین تأثیر آلوئه ورا بر تیرگی چشم می پردازد.

 

ممکن است رطوبت پوست را بهبود بخشد

کمبود آب بدن یکی از مهمترین دلایل ایجاد تیرگی چشم است

برخی تحقیقات نشان می دهد که آلوئه ورا ممکن است پوست شما را لطیف و مرطوب نگه دارد تا از سیاهی چشم محافظت کند.

در حقیقت ، در یک مطالعه 12 هفته ای ، 64 زن که از مکمل خوراکی آلوئه ورا استفاده کردند ، در مقایسه با افرادی که از دارونما استفاده کرده بودند ، رطوبت و کشش پوست را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند

در یک مطالعه قدیمی بر روی 20 زن ، استفاده از عصاره آلوئه ورا به صورت یخ زده روی پوست باعث بهبود هیدراتاسیون و جلوگیری از اتلاف رطوبت شد

هنوز هم ، تحقیقات بیشتری برای تعیین چگونگی اثرات آبرسانی آلوئه ورا بر روی سیاهی حلقه لازم است.

 

خلاصه

آلوئه ورا ممکن است به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کند ، که باعث بهبود ظاهر سیاهی چشم می شود.

 

ممکن است از پیری پوست حمایت کند

با افزایش سن ، تغییر در ساختار پوست و کاهش حجم صورت ممکن است به تدریج باعث افزایش تیرگی های سیاه شود

برخی تحقیقات نشان می دهد که آلوئه ورا ممکن است از پوست بالغ پشتیبانی کند. به نوبه خود ، این ممکن است به درمان سیاهی حلقه کمک کند.

به عنوان مثال ، در یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 48 مرد ، یک مکمل خوراکی حاوی ترکیبات خاص آلوئه ورا به طور قابل توجهی قابلیت ارتجاعی پوست در معرض آفتاب را بهبود می بخشد

به همین ترتیب ، یک مطالعه 90 روزه قدیمی نشان داد که استفاده از مکمل خوراکی آلوئه ورا باعث بهبود چین و چروک و کشش پوست در 30 زن بالای 45 سال می شود

مطالعه دیگری نشان داد که مکمل پودر ژل آلوئه ورا باعث کاهش چین و چروک صورت در 54 زن بالای 40 سال و افزایش تولید کلاژن و اسید هیالورونیک ، دو ترکیب که ممکن است از پیری سالم پوست حمایت کنند (منبع 8 ، منبع 9 معتبر).

با این حال ، مطالعات بیشتری لازم است ، به خصوص در مورد استفاده موضعی آلوئه ورا.

 

خلاصه

آلوئه ورا ممکن است با افزایش سن از پوست شما پشتیبانی کند ، که ممکن است از جلوگیری از سیاهی چشم جلوگیری کند.

ممکن است التهاب را کاهش دهد

التهاب و تورم ممکن است ظاهر چشم های پف کرده و سیاهی چشم را بدتر کند

چندین مطالعه قدیمی نشان می دهد که آلوئه ورا ممکن است التهاب را تسکین دهد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه بر روی 40 نفر نشان داد که ژل آلوئه ورا در کاهش قرمزی پوست و التهاب ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا ult بنفش (UV) موثرتر از هیدروکورتیزون است

بعلاوه ، در مطالعه ای بر روی موشهای دارای زخم سوختگی ، پمادی حاوی شیر ، عسل و ژل آلوئه ورا باعث کاهش التهاب و بهبودی بیشتر شد

یک مطالعه حیوانی دیگر نشان داد که مکمل های خوراکی ژل آلوئه ورا بعد از 28 روز برخی از مارکرهای التهاب را تا 38٪ کاهش می دهند

تحقیقات بیشتر در مورد انسان هنوز لازم است.

 

خلاصه

برخی از مطالعات انسانی و حیوانی نشان می دهد که آلوئه ورا باعث کاهش التهاب می شود ، که ممکن است ظاهر حلقه های سیاه را بهبود بخشد.

 

سایر دلایل سیاهی حلقه چشم

آلوئه ورا ممکن است جنبه های مختلفی از سلامت پوست را که بر روی تیرگی چشم تأثیر می گذارد ، بهبود بخشد. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که تیرگی ها دلایل متعددی دارند که ممکن است تحت تأثیر این گیاه نباشد.

به عنوان مثال ، برخی از افراد به دلیل عوامل ژنتیکی که تحت تأثیر آلوئه ورا یا سایر درمان های طبیعی نیستند ، ممکن است بیشتر در معرض تیرگی چشم باشند.

کمبود خواب ، خستگی ، استرس ، کمبودهای تغذیه ای و برخی از داروها ، به علاوه سیگار کشیدن ، مصرف بیش از حد الکل ، خستگی چشم و تحریک ، همچنین ممکن است سیاهی حلقه را بدتر کند

 

خلاصه

در حالی که آلوئه ورا ممکن است چندین علت خاص سیاهی تیرگی را بهبود بخشد ، اما ممکن است بر سایر عوامل موثر در این بیماری تأثیر نگذارد.

 

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای سیاهی و تیرگی

برای بهبود آبرسانی به پوست و ظاهر سیاهی تیرگی ، می توانید روزانه ژل آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید و بگذارید یک شب بماند.

همچنین می توانید آن را با مواد دیگری مانند آب لیمو ، عسل یا گلاب مخلوط کنید.

روش دیگر ، شما می توانید ژل آلوئه را در غذاهای مختلفی از جمله اسموتی ها ، دیپ ها و سالساها مصرف کنید.

همانطور که گفته شد ، حتماً قطعات جامد برداشت شده ژل را کاملاً بشویید تا باقیمانده و لاتکس از بین برود ، این ماده داخل برگ است که در صورت مصرف زیاد ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند

مکمل های آلوئه ورا نیز به صورت پودر ، کپسول و کنسانتره های مایع به طور گسترده ای در دسترس هستند که دوزهای آنها بین 25 تا 1 هزار میلی گرم در هر وعده است.

با این حال ، نباید محصولات مراقبت از پوست آلوئه ورا را مصرف کنید ، زیرا آنها اغلب حاوی مواد افزودنی هستند مواد نگهدارنده ای که قرار نیست مصرف شوند.

علاوه بر این ، آلوئه ورا می تواند با برخی از داروها تداخل کند و افرادی که باردار یا شیرده هستند باید از استفاده خوراکی آلوئه ورا خودداری کنند.

سرانجام ، اگر به سیر ، پیاز یا لاله حساسیت دارید ، از آلوئه ورا استفاده نکنید و از مصرف آن در طی 2 هفته پس از یک جراحی برنامه ریزی شده خودداری کنید.

 

خلاصه

شما می توانید ژل آلوئه ورا را به تنهایی یا به صورت مخلوط با سایر مواد روی سیاهی سیاهی قرار دهید. همچنین می توانید با افزودن آلوئه ورا به اسموتی ها ، دیپ ها یا سالساها ، رژیم غذایی خود را امتحان کنید.

حرف  آخر

آلوئه ورا یک گیاه گرمسیری است که اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای سیاهی حلقه استفاده می شود.

اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است ، اما ممکن است رطوبت پوست را بهبود بخشد ، از پوست بالغ پشتیبانی کند و التهاب را کاهش دهد ، همه اینها به درمان تیرگی چشم کمک می کند.

با این حال ، چندین علت دیگر سیاهی چشم ممکن است تحت تأثیر آلوئه ورا قرار نگیرد.

سالمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *