معجزه ای به نام سیر خام

معجزه ای به نام سیر خام

سیر یک ماده محبوب است که به دلیل عطر و طعم بی نظیر و فواید قدرتمند سلامتی از آن لذت می برد.

با این حال ، سیر را قبل از افزودن به دستورالعمل ها ، تفت داده ، برشته یا پخته می کنند.

به همین دلیل ، بسیاری از افراد مطمئن نیستند که سیر خام مصرف شود بی خطر است.

در این مقاله نگاهی دقیق تر به این موضوع می افتد که آیا می توانید سیر خام بخورید ، همراه با مزایا و مضرات احتمالی این کار.

آیا می توانید سیر خام بخورید؟

در بیشتر دستورها ، سیر به طور معمول پخته یا به صورت پودر استفاده می شود.

پختن سیر طعم و بافت آن را تغییر می دهد ، آن را نرم تر ، ملایم تر و خامه ای تر می کند و طعم و عطر لطیف تری به آن می بخشد.

با این حال ، می توان به جای پخته شدن به صورت خام نیز لذت برد.

اگرچه سیر خام تمایل به داشتن طعم قوی و تندتری دارد ، اما می توان آن را با خیال راحت مصرف کرد و به بسیاری از غذاها افزوده می شود.

در حقیقت ، سیر خام اغلب به غوطه وری ، سس ها و سس هایی مانند آئولی یا پستو اضافه می شود.

چه اینکه ، سیر خام حتی ممکن است ترکیبات مفید بیشتری نسبت به سیر پخته شده در خود حفظ کند و چندین جنبه از سلامتی شما را بهبود بخشد.

 

خلاصه

اگرچه سیر خام طعم قوی و تندی نسبت به سیر پخته شده دارد ، اما مصرف آن بی خطر است و می تواند به دستورالعمل های مختلف اضافه شود.

فواید سیر خام برای سلامتی

سیر یک منبع عالی از آلیسین ، یک ترکیب حاوی گوگرد است که با بسیاری از مزایای سلامتی همراه است.

آلیسین ، که مسئول طعم و بوی متمایز سیر است ، هنگام خرد شدن یا خرد شدن سیر تازه تولید می شود.

جالب توجه است ، برخی تحقیقات نشان می دهد که آلیسین می تواند به عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و ممکن است از برخی موارد مانند بیماری های قلبی و سرطان محافظت کند.

با این حال ، مطالعات نشان می دهد که تفت دادن ، جوشاندن ، گرم کردن یا ترشی سیر می تواند میزان آلیسین آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بنابراین ، گرچه مصرف سیر پخته شده می تواند مفید باشد ، اما به جای آن انتخاب سیر خام می تواند به حداکثر رساندن ارزش غذایی آن کمک کند.

 

در اینجا چند مورد از خواص احتمالی سیر خام برای سلامتی آورده شده است:

 

  1. ایمنی را بهبود می بخشد. چندین مطالعه نشان می دهد که سیر ممکن است به کاهش التهاب و تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کند ، که ممکن است به دلیل محتوای آنتی اکسیدان و ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین باشد
  2. از سلامت قلب پشتیبانی می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که سیر می تواند به کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول برای حمایت از سلامت قلب کمک کند
  3. سطح قند خون را تثبیت می کند. سیر ممکن است به کاهش سطح قند خون ناشتا و بهبود مدیریت قند خون کمک کند ، که ممکن است برای مدیریت دیابت نوع 2 مفید باشد
  4. از سلامت مغز محافظت می کند. اگرچه تحقیقات در مورد انسان محدود است ، مطالعات حیوانی نشان می دهد که مصرف مقادیر زیاد سیر تازه یا عصاره سیر پیر می تواند حافظه را بهبود بخشد و از سلامت مغز حمایت کند .

 

خلاصه

سیر خام مقادیر بیشتری آلیسین ، یک ترکیب مفید حاوی گوگرد را در خود نگه می دارد. ثابت شده است که سیر باعث بهبود ایمنی ، تثبیت سطح قند خون و حمایت از سلامت قلب و مغز می شود.

نکات منفی احتمالی خوردن سیر خام

اگرچه سیر خام ممکن است با چندین مزیت سلامتی همراه باشد ، اما چند اشکال احتمالی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

 

اولاً ، سیر خام نسبت به سیر پخته شده دارای طعم و بوی بسیار قوی تری است که به نظر برخی از افراد غیر اشتها آور است.

بعلاوه ، معمولاً به افراد مبتلا به ریفلاکس معده (GERD) توصیه می شود مصرف سیر را برای جلوگیری از سوزش معده محدود کنند.

در حقیقت ، برخی ترکیبات موجود در سیر خام ممکن است دستگاه گوارش را تحریک کند ، که می تواند باعث سوزش در قفسه سینه یا معده شود

سیر همچنین با جلوگیری از تشکیل لخته های خون ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد.

در حالی که لذت بردن از سیر خام در حد متوسط ​​بعید است برای اکثر بزرگسالان سالم مشکلی ایجاد کند ، افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید قبل از مصرف مقادیر زیاد سیر یا استفاده از مکمل های سیر با پزشک خود مشورت کنند

 

خلاصه

سیر می تواند باعث دل درد و تحریک دستگاه گوارش شود. همچنین ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد ، به خصوص اگر در مقادیر زیاد مصرف شود یا به صورت مکمل استفاده شود.

چه مقدار باید بخورید؟

هیچ دوز توصیه شده رسمی برای سیر وجود ندارد. با این حال ، بیشتر مطالعات نشان داده اند که حدود 1-2 میخک در روز می تواند مفید باشد

در فرم مکمل ، دوزهای حداکثر 3،600 میلی گرم عصاره سیر پیر نیز موثر نشان داده شده است

حتماً قبل از استفاده از مکمل های سیر ، با پزشک خود صحبت کنید ، به خصوص اگر بیماری زمینه ای دارید یا از داروها استفاده می کنید.

اگر بعد از خوردن سیر خام متوجه عوارض جانبی منفی شدید ، میزان مصرف یا کاهش مصرف را در نظر بگیرید.

تغییر سیر به جای خام خوردن سیر ممکن است به کاهش عوارض گوارشی مانند سوزش معده یا ریفلاکس اسید نیز کمک کند

 

خلاصه

خوردن 1-2 حبه سیر در روز ممکن است مفید باشد. در فرم مکمل ، دوزهای حداکثر 3،600 میلی گرم عصاره سیر پیر در روز موثر نشان داده شده است.

 

حرف آخر

اگرچه سیر خام از طعم سیر و بوی تندی بیشتری نسبت به سیر پخته شده دارد ، اما مصرف آن بی خطر است.

سیر خام همچنین آلیسین بیشتری را حفظ می کند ، که این ترکیب حاوی گوگرد است و مسئول بسیاری از اثرات مفید سیر بر سلامتی است.

برای دستیابی به بهترین نتیجه ، حدود 1-2 میخک در روز هدف بگیرید و در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی مانند سوزش معده ، ریفلاکس اسید یا افزایش خونریزی ، میزان مصرف را کاهش دهید.

سالمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *